طراحی سایت موزیک

امروزه موسیقی، علاقه مندان زیادی را به خود جلب کرده است و حضور در دنیای موزیک از روش های گوناگونی امکان پذیر است. شما چه یک نوازنده ساز باشید و یا یک خواننده و حتی یک شنونده آثار هنرمندان در عرصه موسیقی، تفاوتی ندارد. شما هم جزئی از خانواده هنری موسیقی هستید. موسیقی دنیای وسیعی دارد و این دنیا در فضای مجازی و دنیای دیجیتال هم رسوخ کرده است. امروزه طراحی سایت های موزیک از طرفداران زیادی برخوردار شده است. بسیاری از افراد، خود خواننده و یا یک گروه موسیقی هستند و تمایل دارند، فعالیت ها و آثار خود را در اختیار همگان قرار دهند. همچنین افراد زیادی عاشقان دنیای موزیک داریم که دوست دارند ترانه ها و آواهای زیبای خوانندگان دیگر را با مردم به اشتراک بگذارند. 
در دنیای امروز که عصر سرعت و اطلاعات است، دیگر از کاست ها خبری نیست، cd ها هم کم کم منسوخ شدند. این سایت های اینترنتی هستند که بستر انتشار آثار جدید هنرمندان شده است. سایت های موزیک منبعی در دسترس، برای اشتراک گذاری ترانه ها و موزیک ها شده اند. پس در دو دسته انفرادی و گروهی، شما می توانید اقدام به طراحی سایت موزیک نمایید.

امکانات طراحی سایت موزیک


از امکانات طراحی سایت موزیک به موارد زیر می توان اشاره نمود:
بخش دانلود موزیک و امکان دانلود موزیک ویدئو،
قسمتی مربوط به آخرین اخبار موسیقی و بیوگرافی هنرمندان، 
اخبار و اطلاعیه های جشنواره ها و سمینارهای مربوط به موسیقی، 
فروش موسیقی و نیز بلیط کنسرت ها، 
در نظر گرفتن بخش عضویت برای کاربران.
موارد بسیار دیگری نیز وجود دارد که با رعایت اصولی آنها در طراحی سایت موزیک می توانید در کمترین زمان ممکن و با کمترین هزینه محصولات خود را به مخاطبین ارائه نموده و تعداد بازدیدکنندگان سایت را افزایش داد.

اهمیت طراحی سایت موسیقی

در طراحی سایت موزیک قرار دادن لینک ‌های مستقیم برای دانلود موسیقی، امکان قراردادن تصویر و توضیحات برای هر موسیقی و نیز قابلیت اشتراک ‌گذاری موسیقی‌ های دانلودی باید مورد توجه قرار گیرد. یکی دیگر از مواردی که در طراحی سایت موزیک باید مورد توجه قرار گیرد، قسمت آرشیو و امکان سرچ برای کاربران است. کاربران با استفاده از آرشیو و قسمت سرچ قادر خواهند بود در زمان کوتاهی به دسته ‌بندی موسیقی مورد علاقه‌ خود دست یابند. بنابراین اهمیت طراحی سایت موسیقی بیش از آن چیزی است که فکر می کنیم. 
مزایای طراحی سایت موزیک
مزایای طراحی سایت موزیک بسیار متنوع است. طراحی سایت حرفه ای به منظور قرار گرفتن در جایگاه های برتر تنها با توجه به المان های مهم امکانپذیر می گردد. در صورتی که سایت طراحی شده با امکانات و ویژگی های جذاب باعث هیجان زدگی کاربر شود، قطعا کاربر به یک مخاطب دائمی سایت موسیقی تبدیل خواهد شد. این موضوع امروزه با توجه به وجود رقبا بسیار زیاد در حوزه سایت موسیقی اهمیت ویژه ای دارد.
با نگاهی به پیاده سازی بستر هایی نظیر Seo Friendly کسب رتبه های برتر در گوگل به یک اتفاق ساده تبدیل خواهد شد. طراحی سایت موسیقی نقطه عطفی در بین روش های طراحی سایت با هزینه های بسیار منطقی و بازخوردهایی تضمین شده محسوب می گردد. یکی از مهم ترین مزایا طراحی سایت موسیقی، امکان پیاده سازی تغییرات حرفه ای و تخصصی مطابق با سلیقه کاربر و مشتری است. طراحی سایت حرفه ای موسیقی بر اساس استانداردهای روز به ویژه Responsive بوده و قابلیت نمایش آن در تمامی دستگاه ها وجود دارد. از طرفی دیگر هیچ گونه محدودیتی برای افزایش ماژول ها و سفارشی سازی سایت در این ابزار وجود ندارد.
قیمت طراحی سایت موسیقی
قیمت طراحی سایت موسیقی به دو عامل مهم بستگی دارد؛ ابتدا خواسته ها و نیازهای مشتری که وب سایت مورد نیاز چه امکاناتی باید داشته باشد و دوم اینکه وب سایت بر روی چه بستری طراحی و پیاده سازی شود، به عنوان مثال صفر تا صد کد نویسی شود و یا از سیستم های مدیریت محتوا جهت ساخت و پیاده سازی وب سایت موسیقی استفاده شود. بنابراین قیمت یک سایت می تواند بسیار متفاوت تر از آن چیزی باشد که ما در نظر می گیریم.
انواع سایت های موزیک
چیزی که مشهود است این است که افراد با سبک زندگی‌ ها و شخصیت‌ های مختلف علایق متفاوتی هم دارند. برخی ترجیح می‌ دهند که راک گوش کنند، برخی به پاپ علاقه دارند، برخی هوی متال را می ‌پسندند و عده ‌ای نیز موسیقی کلاسیک ، اپرا، جاز و ... را می ‌پسندند. بنابراین یک سایت خوب دانلود موزیک باید به همه سلیقه ‌ها احترام گذاشته و دسته بندی بر اساس سبک آهنگ را در سایت خود ایجاد کند. این نوع از دسته بندی ( از آنجایی که در بسیاری از سایت‌ های دانلود آهنگ رعایت نمی ‌شود) می ‌تواند سکوی پرتاب سایت شما به سمت جلو باشد. شما با این کار گام‌ های زیادی از رقیبان خود جلو خواهید افتاد. بنابراین انواع سایت های موسیقی باید بتواند به این موضوع بپردازد.

مراحل ساخت سایت موسیقی

برای این کار باید مراحل ساخت سایت موسیقی را انجام دهید. بنابراین اولین کاری که باید انجام دهید این است که محتوای وب سایت خود را آماده کنید. در مرحله بعد ظاهر بصری وب سایت را سفارشی کنید. هنگام تغییر ظاهر بصری سایت الگوی وب سایت باید بررسی کنید که آیا قالب شما برای موبایل مناسب است و می توانید ظاهر آن را به دلخواه خود تنظیم کنید یا خیر. در ادامه تصویر شاخص را در نظر بگیرید. طرح مطالب بنویسید و وب سایت مناسب برای موبایل نیز طراحی کنید. در ادامه پالت رنگی را ایجاد کنید. برای وب سایت خود رنگ هایی را که مناسب هستند انتخاب کنید. همچنین باید فونت وب سایت خود را انتخاب کنید. قرار است متن های زیادی از صفحه بیوگرافی نوازنده گرفته تا مطبوعات الکترونیکی در سایت موسیقی شما قرار داشته باشد. فونت وب سایت شما باید واضح و آسان باشد. پیمایش در سایت خود را سازماندهی کنید. صفحات زیر منو را ایجاد کنید. 
در ادامه صفحه درباره ما را ایجاد کنید. این صفحه مکان مهمی است برای طرفداران جدید تا شما را از طریق سوابق و دستاوردهای موسیقی تان شما را بشناسند. صفحه موسیقی ها و آلبوم ها را بسازید. صفحه فروشگاه داشته باشید. اگر محلی به صورت آنلاین وجود دارد که طرفداران بتوانند کالای شما را خریداری کنند، این صفحه بسیار مهم خواهد بود. گالری عکس ها را قرار دهید. افراد عاشق دیدن عکس های خوانندگان مورد علاقه خود هستند. اگر یک بخش برای گالری تصاویر خود داشته باشید، باعث می شود طرفداران مدت طولانی تری در سایت شما بمانند. در پایان وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کرده و آن را به صورت آنلاین تبلیغ کنید.

طراحی سایت آموزشگاه موسیقی


طراحی سایت آموزشگاه موسیقی به هنرجویان این عرصه کمک می ‌کند تا به راحتی در کلاس های مورد علاقه خود ثبت نام کنند و آموزش را به صورت مجازی و آنلاین پیش ببرند. موسیقی از جمله هنرهایی است که در سرتاسر جهان علاقمندان خاص خود را دارد و بسیاری از افراد درصدد یادگیری آن هستند. آموزشگاه های موسیقی با طراحی سایت آموزشگاه موسیقی می ‌توانند فعالیت خودشان را در این عرصه گسترده کنند تا با آموزش های مجازی که دارند نه تنها علاقمندان آن شهری که در آن قرار دارد بلکه افرادی که در دیگر شهرها هستند هم بتوانند از آموزش آنلاین سایت استفاده کنند.
در این مقاله در مورد ساخت سایت پخش موزیک و لزوم داشتن چنین سایتی برای همه هنرجویان و هنرمندان صحبت کردیم. اشاره کردیم که برای طراحی سایت موزیک ابتدا باید برخی نمونه سایت های مربوطه را مشاهده کرده و سپس نسبت به خرید آن اقدام کرد. در مورد قیمت سایت های موسیقی و تعرفه آن مطالبی را عنوان نموده و نکاتی را پیرامون امکانات آن بیان کردیم. همچنین در مورد مراحل ساخت چنین سایتی صحبت کرده و انواع آن را نیز بیان نمودیم. 
ساخت سایت پخش موزیک