طراحی سایت مهد کودک


استفاده از فضای مجازی امروزه در همه کسب و کارها امری ضروری و مهم تلقی می شود. دیگر زمان تبلیغات سنتی و بازاریابی قدیمی به سر رسیده است. در دنیای کنونی تمام کسب و کارها از همه شیوه های کسب درآمد استفاده می کنند. یکی از این کسب و کارها مهد کودک است. غالب مردم کشور دارای فرزند زیر 7 سال هستند و برای فرزندانشان هر کاری که برای رشد آنها لازم باشد، انجام می دهند. مهد کودک فضایی برای تقویت استعدادهای کودکان و کمک به رشد فکری آنها است. البته برخی از والدین صرفاً برای اینکه بتوانند فرزند خود را مدتی در مکانی امن قرار دهند که بتوانند به کار خود برسند، آنها را به مهد کودک می فرستند. به هر حال برای اینکه حس اعتماد را در والدین ایجاد کنید لازم است تصمیم به طراحی سایت مهد کودک بگیرید. 
با طراحی یک سایت می توانید خدمات زیادی به خانواده ها برسانید و از آن طریق در بدست آوردن مشتریان بیشتر موفقیت زیادی کسب کنید. در ادامه به برخی ویژگی هایی که یک سایت باید داشته باشد تا بتواند رضایت مشتریان را جلب کرده و باعث رونق بیشتر کسب و کار شما گردد، اشاره می کنیم.

ویژگی های سایت مهد کودک

هر سایتی ویژگی هایی دارد که آن را جذاب و کاربردی می کند. در طراحی سایت مهد کودک نیز باید به این ویژگی ها توجه داشت. برخی از این ویژگی ها عبارتند از:
طراحی زیبا؛ داشتن ظاهری زیبا می تواند باعث جذب بیشتر مشتریان شود مانند لوگو، قالب و فونت جذاب که در چنین سایت هایی بسیار اثر بخش خواهد بود.
داشتن آدرس کاربردی طوریکه به راحتی در خاطر والدین بماند.
داشتن گالری تصاویر که می توان با قرار دادن تصاویر با کیفیت و متناسب برای آن، سایت خود را جذاب تر کرد. 
داشتن بخش معرفی که برای معرفی همه مربیان و کارکنان دیگر مهد کودک مورد استفاده قرار می گیرد.
قرار دادن یک بخش برای ارائه برنامه تغذیه ای و آموزشی برای کودکان که والدین از آن بسیار استقبال می کنند.  

اهمیت طراحی سایت مهد کودک

از آنجایی که والدین فرزندان خود را به مهد کودک می سپارند و غالبا به سر کار خود می روند، مایلند از اتفاقاتی که در مهد کودک برای فرزندانشان رخ می دهد آگاهی بیابند. با توضیحات داده شده می توان به اهمیت طراحی سایت مهد کودک پی برد. با استفاده از یک وب سایت می توان تمام فعالیت ها و رخدادهای داخل مهد کودک را به صورت آنلاین برای خانواده ها اطلاع رسانی کرد. همچنین برای مهد کودک هم داشتن یک سایت اهمیت زیادی دارد چرا که می تواند تمام اطلاع رسانی ها و همچنین ثبت نام های خود را به صورت آنلاین انجام دهد. 

مزایای طراحی سایت مهد کودک

مطمئناً برای همه مردم واضح و مبرهن است که طراحی سایت برای یک کسب و کار مزایای زیادی دارد. از جمله مزایای طراحی سایت مهد کودک می توان به این موارد اشاره کرد؛ کاهش هزینه ها مخصوصا هزینه تبلیغات برای مهد کودک، باز بودن 24 ساعته برای پاسخگویی به سوالات و خدمت رسانی، ارتباط راحت تر با والدین کودکان، امکان معرفی بهتر مهد کودک برای همه، امکان نشان دادن تصاویر کودکان در سایت برای عموم والدین و ... . 

امکانات سایت مهد کودک
همانطور که هر سایتی دارای امکانات اولیه و اساسی است برای یک سایت مهد کودک نیز باید این امکانات را در نظر گرفت. داشتن امکانات خوب برای هر سایتی برگ برنده آن خواهد بود. یک سایت مهد کودک باید دارای امکانات زیر باشد:
داشتن صفحه ای تحت عنوان خبرنامه برای اطلاع رسانی به والدین
بخشی برای معرفی مهد کودک
داشتن بخش ثبت نام آنلاین برای راحتی بیشتر والدین
داشتن کتابخانه آنلاین
ارسال فعالیت های مهد کودک به صورت روزانه 
قسمتی برای معرفی مربیان و کارکنان مهد کودک 

هزینه طراحی سایت مهد کودک

در طراحی یک سایت باید به قیمت تمام شده آن نیز توجه داشت. اغلب برای سفارش طراحی یک سایت به قیمت آن دقت می کنند و چنانچه قیمت آن زیاد باشد ممکن است کسب و کارها را از داشتن یک وب سایت خوب محروم کند. عوامل زیادی در قیمت گذاری یک سایت دخیل هستند. طراحی سایت مهد کودک نیز هزینه خاص خود را دارد و شما به عنوان صاحب مهد کودک باید به این نکته نیز توجه داشته باشید. از جمله عواملی که می تواند در قیمت سایت مهد کودک تأثیر گذار باشد، می توان به موارد زیر اشاره کرد:
گرافیک سایت که هرچه کیفیت آن بیشتر باشد می تواند قیمت سایت را افزایش دهد.
هر چه سئو سایت بهینه تر باشد در جست و جو گوگل زودتر بالا آمده و برای صاحبان سایت اثر بخشی بهتری دارد و این بر قیمت آن سایت می افزاید.
سرعت یک سایت نیز عامل مهمی در قیمت آن است.
میزان هاست و فضایی که برای یک سایت در نظر گرفته می شود. 
در دسترس بودن امکانات یک سایت قیمت آن را افزایش می دهد.
امکان پشتیبانی از سایت یک عامل مهم در تعیین قیمت سایت است.
امنیت بالای سایت برای افراد مختلف بسیار با اهمیت است و به تبع آن قیمت بالاتری نیز برای یک سایت به ارمغان خواهد آورد. 
در این مقاله در مورد طراحی سایت مهد کودک و ضرورت استفاده از آن برای صاحبان مهد کودک مطالبی را بیان کردیم. اشاره نمودیم که داشتن یک سایت برای مهد کودک می تواند فواید زیادی برای هم صاحبان مهد کودک و هم والدین داشته باشد. همچنین برخی از امکانات یک سایت مهد کودک را بیان کردیم و در مورد ویژگی های آن مطالبی را عنوان نمودیم.