طراحی سایت تاسیساتی

ساخت سایت تاسیساتی به دلیل تفاوتی که در اصل محصولات ارائه شده آن و مخاطبان آن با سایر سایت های فروش مستقیم وجود دارد، مقداری متفاوت است. مثلا طراحی سایت فروشگاهی مخاطبان چنین سایت هایی طیف گسترده ای از مردم هستند که محصولات مختلف این سایت را خریداری می‌ کنند. اما در طراحی یک سایت تاسیساتی، چنین شرایطی وجود ندارد. مخاطبان شما در یک سایت تاسیساتی، فعالان بازار تاسیسات مکانیکی، مهندسان، پیمانکاران و انبوه سازان هستند. چنین افرادی به شکل ویژه ای در سایت شما به دنبال مقاصد و اطلاعاتی متفاوت با افراد معمولی هستند. بنابراین اصل اول و مهم در طراحی سایت تاسیسات مکانیکی، شناسایی مخاطبان و طراحی قالب های گرافیکی و محتوایی و حتی رابط کاربری بر اساس نظر، سلیقه و نیازهای آنها است. 

فرض کنید یک مهندس تاسیساتی قصد داشته باشد یک هواساز از سایت شما خریداری کند. تفاوت این مشتری با یک مشتری عادی که به دنبال یک هواساز است، در اطلاعات و مشخصات فنی است. مهندس تاسیساتی به خوبی می‌داند ظرفیت گرمایی یا سرمایی چیست، او می‌داند توان پمپ یا کمپرسور چیست. اما یک فرد عادی بدون اطلاع از چنین مشخصاتی به سایت شما خواهد آمد. البته باید به این امر نیز اشاره کنیم که افراد عادی گروه کوچکی از مخاطبان سایت های تاسیسات مکانیکی هستند. حال باید مطابق با خواسته ها و نیازهای هرگروه از مخاطبان، اقدام به طراحی قالب محتوایی و سایر ابزارهای مفید کنید. از این زاویه، طراحی سایت تاسیساتی مشابه با طراحی سایت ساختمانی است. زیرا در سایت های ساختمانی هم شما مخاطبان فنی دارید نه مخاطبان و مشتریان عادی. بنابراین تشابهاتی بین این سایت ها از نظر نوع خدمات ارائه شده می ‌تواند وجود داشته باشد.

مشاوره رایگان برای طراحی سایت تاسیساتی


طراحی سایت تاسیساتی توسط تیم های فنی، امروزه به منظور افزایش برخوردهای مجازی مشتریان تاسیسات ساختمان، تاسیسات مکانیکی و ... با محصولات صورت می ‌گیرد. البته فرآیند طراحی، سئو، محتوانویسی و ... برای چنین سایتی در نهایت با هدف افزایش فروش بر بستر اینترنت یا کشاندن مشتری به پای میز مذاکره صورت می‌ گیرد. ساخت سایت فروش تاسیسات در صورت رعایت اصول صحیح سئوسازی، طراحی گرافیکی و رابط کاربری، می ‌تواند بهترین گزینه برای فعالسازی بستر فروش یک مجموعه باشد. بنابراین مشاره رایگاه برای طراحی سایت تاسیسات می تواند برای شروع کار طراحی و یا سفارش آن مهم باشد. 

اهمیت طراحی سایت تاسیساتی

بسیاری از کسانی که می خواهند برای طراحی سایت اقدام کنند در مورد اهمیت طراحی سایت تاسیساتی سوال می پرسند. در همینجا به شما می گوییم اگر کسب و کارها تا دهه آینده وارد دنیای اینترنت نشوند دیگر نمی توانند به رقابت در دنیای کاری ادامه دهند. امروزه، اینترنت به بخش بسیار مهمی از زندگی افراد تبدیل شده است و موتور گوگل اعلام کرده است روزانه میلیاردها جستجو در این فضا انجام می شود. در نتیجه، اگر کسب و کارها بتوانند در این فضا حضور داشته باشند نتیجه خوبی را بدست خواهند آورد. بنابراین می توان با توجه به موارد گفته شده به اهمیت طراحی سایت تاسیساتی پی برد. 

انواع طراحی سایت تاسیساتی ساختمانی

بسیاری از افراد در مورد انواع طراحی سایت تاسیسات ساختمانی و موارد دیگر سوال می پرسند. بهتر است بدانید روند طراحی سایت تاسیساتی یکسان است. چیزی که باعث تفاوت این سایت ها می شود خدماتی است که آنها ارائه می دهند. همانطور که می دانید هر کسب و کاری با توجه به ماهیت کاری خود خدمات متفاوتی را برای مشتریانش در نظر می گیرد و بی شک این خدمات را در روند طراحی سایتش اعمال می نماید. اما با توجه وجود انواع چنین سایت هایی باید در امر سفارش آن نیز دقت داشت تا مطابق با آن نیازی که داریم بتوانیم سایت مورد نظر خود را در اختیار داشته باشیم. 

مزایای طراحی وب سایت تاسیساتی

به طور کلی، مزایای طراحی وب سایت تاسیساتی بسیار گسترده هستند. یکی از مهمترین مزایای طراحی وب سایت تاسیساتی افزایش مشتریان است. همانطور که می دانید کاربران زیادی در فضای اینترنت حضور دارند که محدودیت های زمانی و مکانی برای آنها برداشته شده است و این مسئله سبب شده است تا آنها بتوانند به راحتی به دنبال کالا و خدمات خود باشند. از مزایای دیگر طراحی وب سایت تاسیساتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ثبت برند در ذهن مشتریان
  • ارتقا موقعیت شغلی
  • افزایش اعتبار کسب و کار
  • جلب بیشتر اعتماد مشتریان
  • شناخت نیازهای کاربران و برنامه ریزی برای رفع آنها
  • هدفمند شدن کمپین های تبلیغاتی و استراتژی های بازاریابی

قیمت طراحی سایت تاسیساتی ساختمانی

یکی از سوالات پرتکراری که کارفرمایان در جلسه مشاوره می پرسند در مورد قیمت طراحی سایت تاسیساتی ساختمانی و موارد دیگر است. بهتر است بدانید فاکتورهای مختلفی بر قیمت طراحی سایت اثر می گذارند. آیا شما می خواهید سایت اختصاصی داشته باشید یا سایت معمولی؟ بی شک، قیمت طراحی سایت اختصاصی از سایت های معمولی بیشتر است. اما هزینه ای که برای سایت های اختصاصی می پردازید، سرمایه گذاری بر آینده کاری شما است.

امکانات طراحی سایت تاسیساتی

کسانی که می خواهند برای طراحی سایت اقدام کنند، باید به امکانات طراحی سایت تاسیساتی توجه داشته باشند. به طور کلی، متخصصان به این موضوع اشاره می کنند اگر امکانات به خوبی در سایت بازنمایی نشده باشند، به زودی کاربران سایت را ترک می کنند. دلیل این امر این است که کاربران با سایت هایی تعامل دارند که پاسخگوی آنها باشند. توصیه می شود تمامی افرادی که می خواهند برای طراحی سایت اقدام کنند به امکانات موجود در آن توجه داشته باشند.

مراحل ساخت سایت تاسیساتی

برای اینکه بتوانید طراحی سایت تاسیساتی را به خوبی پیش ببرید، باید به مراحل ساخت سایت تاسیساتی توجه ویژه ای داشته باشید. توجه به این مراحل باعث می شود در پایان نتیجه کار بسیار سودبخش باشد و بتوانید در آغاز ورود به دنیای اینترنت با موفقیت های زیادی رو به رو شوید. مراحل ساخت سایت تاسیساتی به صورت زیر هستند:

تعیین اهداف؛ تعیین هدف مهمترین مسئله ای است که بر روند طراحی سایت اثر می گذارد. هدف شما از طراحی سایت چیست؟ آیا می خواهید مشتریان خود را افزایش دهید؟ آیا می خواهید برند خود را به یک برند شناخته شده تبدیل کنید؟ آیا می خواهید کسب و کار خود را بین المللی کنید؟ تمامی این موارد باعث می شوند تا روند طراحی سایت به خوبی پیش برود. 

شناخت نیازهای کاربران؛ پس از آنکه اهداف مشخص شد شما باید به این سوال پاسخ دهید کاربرانی که وارد سایت های تاسیساتی می شوند به چه چیزی نیاز دارند؟ برای شناخت این نیازها می توانید با کارفرما تعامل داشته باشید و از او کمک بخواهید تا شما را در این زمینه راهنمایی کند. 

طراحی مرحله ای؛ برای اینکه یک سایت بتواند به موفقیت برسد باید به صورت مرحله ای طراحی شود. یعنی هر بخش از سایت طراحی شود و سپس در اختیار کارفرما قرار گیرد تا نظرات خود را اعمال کند. این موضوع باعث می شود کارفرما در پایان رضایت کاملی از پروژه داشته باشد.

در این مقاله تلاش کردیم در مورد طراحی سایت تاسیساتی به بیان مطالبی بپردازیم. اشاره کردیم که برای طراحی یک وب سایت باید به چه نکاتی توجه داشته باشید. اهمیت طراحی سایت تاسیساتی را بیان کردیم و در مورد هزینه طراحی آن نیز مطالبی را ارائه دادیم. همچنین در مورد مراحل ساخت آن نیز صحبت کرده و به برخی از امکاناتی که باید در یک سایت تاسیساتی به آنها توجه شود اشاره نمودیم.