طراحی سایت بانک

امروزه استفاده از اینترنت و انجام کارها به صورت آنلاین یکی از ملزومات زندگی بشر شده است. در هر جایی وارد می شوید می بینید که یک وب سایت برای آن وجود دارد. در مورد بانک ها نیز که مردم برای کارهای بانکی نیاز دارند همیشه به آنجا مراجعه کنند داشتن یک سایت بسیار ضروری است. البته امروزه همه بانک ها دارای سایت و اپلیکیشن هستند. طراحی سایت بانک باعث می شود تمام کارهای بانکی به صورت آنلاین و غیرحضوری انجام شود. باید دقت داشت که طراحی چنین سایت هایی امنیت بالایی را می طلبد چرا که احتمال هک شدن و دسترسی به حساب دیگران وجود دارد بنابراین برای طراحی آن هزینه زیادی می کنند. در این مقاله در مورد طراحی سایت برای بانک ها صحبت کرده و به برخی از ویژگی ها و امکانات آن اشاره خواهیم کرد. 

نکات مهم طراحی وب سایت بانک


در طراحی سایت بانک نکات مهمی وجود دارد که باید به آنها توجه کرد. اول اینکه سایت باید با امنیت بالا طراحی شود. دوم اینکه سرعت انتقال داده ها بالا باشد تا در انجام کارهای بانکی بتواند مشتریان را متقاعد کند. سوم اینکه ظاهری جذاب اما ساده داشته باشد تا بتوان به راحتی قسمت های مختلف آن را در نگاه اول، پیدا کرد و کار خود را انجام داد. همچنین یک سایت برای همه شعبه ها کافی است تا از هک شدن جلوگیری شود اما چنانچه هر شعبه ای برای خود بخواهد یک سایت طراحی کند باید قالب و امکانات سایت اصلی در آن باشد و فقط برخی امکانات جدید را در آن قرار دهد و قالب کلی آن را تغییر ندهد.

طراحی سیستم بانکداری الکترونیک

بانکداری الکترونیک به یک نوع بانکداری آنلاین و غیرحضوری گفته می شود طوریکه همه عملیات بانکی در آن به صورت غیر حضوری و مجازی انجام می شود. بنابراین برای چنین سیستمی لازم است یک وب سایت طراحی شود و داشتن امنیت برای آن وب سایت نیز اهمیت بالایی دارد. از آنجائیکه دو نوع سیستم بانکداری الکترونیک داریم؛ بانکداری دوگانه که برخی کارهای بانکی در خود شعبه بانک و بسیاری از عملیات دیگر به صورت آنلاین انجام می شود و نوع دوم بانک مجازی است که تمام کارهای بانکی و فعالیت های بانک به صورت آنلاین و غیرحضوری است و اصلا بانک در این حالت شعبه ای ندارد، بنابراین در هر دو حالت نیاز به وب سایت و همچنین اپلیکیشن بسیار حائز اهمیت است. 

طراحی سایت بانک ها و موسسات مالی


در طراحی سایت بانک ها و موسسات مالی باید به معیارهای مختلفی توجه داشت تا علاوه بر زیبایی سایت، به دیگر قابلیت های آن نیز نیم نگاهی افکند. از آنجائیکه مشتریان بانک ها و همچنین موسسات مالی بسیار زیاد هستند و تقریبا تمام مردم یک کشور می توانند مشتریان آن باشند، در این حالت داشتن یک وب سایت با سرعت بالا اهمیت دو چندانی می کند چرا که کندی سایت عاملی است که مردم را به سمت بانک های دیگر سوق می دهد. این امر و دیگر عوامل می توانند در جذب مشتریان بیشتر برای سایت بانک شما اثر زیادی بگذارند. 

امکانات طراحی سایت بانک ها و موسسات مالی


از جمله امکاناتی که می توان برای آن در نظر گرفت به موارد زیر اشاره می کنیم:
داشتن بخشی تحت عنوان درباره ما تا بتوان در آن تاریخچه بانک، معرفی اعضا و مدیرعامل، سیاست ها و اهداف بانک و منشور اخلاقی بانک را گنجاند. 
داشتن یک قسمت تحت عنوان سیستم مشتریان تا همه مشتریان بتوانند در آن وارد شده و هم از قرعه کشی ها و ... مطلع شده و هم بتوانند در آن شرکت کنند.
داشتن بخش سوالات متداول تا تمام سوالاتی که مشتریان دارند در آنجا پرسیده شده و پاسخ آن نیز داده شود. 
بخشی را باید به عنوان تسهیلات باید در نظر گرفت تا مشتریان تمام وام هایی که قرار است داده شود را در آن مشاهده کنند.
داشتن قسمتی برای ارائه گزارشات سالانه تا مشتریان بتوانند از همه نقل و انتقالات مالی بانک مطلع شوند. 

ویژگی های مهم در طراحی سایت بانک ها و موسسات مالی

داشتن یک وب سایت برای بانک ویژگی هایی دارد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:
داشتن قسمت های اصلی و اساسی به صورت واضح و آشکار تا مشتریان بتوانند با وارد شدن به سایت بلافاصله به همه قسمت های مورد نیاز خود دست یابند. 
دارای طراحی رسپانسیو باشند تا در تمام دستگاه های نمایش دهنده به راحتی قابل رویت باشد و طراحی آن به هم نریزد.
دارای سیستم مدیریت محتوا خوبی باشد و از محتوای قوی برخوردار باشد. 
دارای طراحی جذاب و چشمگیری باشد تا مشتریان با وارد شدن به سایت و انجام امور مالی به سرعت از سایت خارج نشوند.

تعرفه و قیمت طراحی سایت بانک


موارد زیادی بر قیمت یک سایت اثر می گذارند که از آن جمله می توان به امنیت بالای آن اشاره کرد. طراحی سایت بانک با امنیت بالا هزینه زیادی را می طلبد. از طرف دیگر باید سرعت زیادی نیز داشته باشد چرا که تمام کارهای بانکی برای مشتریان از طریق همین سایت صورت می گیرد و بنابراین داشتن سرعت بالا برای سایت بسیار ضروری و مهم است و این نیز باعث افزایش قیمت سایت می گردد.  عوامل زیادی بر قیمت نهایی یک سایت تأثر می گذارند که در اینجا مجال گفتن نیست.
در این مقاله سعی کردیم در مورد طراحی سایت بانک و مزایای آن صحبت کنیم. به امکاناتی که برای چنین سایت هایی لازم است، اشاره شد و در مورد قیمت و تعرفه طراحی آن مطالبی بیان شد. در پایان اشاره کردیم که یک سایت برای بانک ها و موسسات مالی باید چه ویژگی هایی داشته باشد.