طراحی سایت آتلیه

امروزه استفاده از وب سایت ها برای کسب و کارها امری ضروری محسوب می شود. یک کسب و کار موفق همیشه از تمام امکانات و روش های مختلف که می تواند کمک کننده باشد، برای تجارت خود بهره می برد. یکی از این کسب و کارها که در بین عموم مردم بسیار مورد استقبال قرار گرفته است، عکاسی است. مسلماً همه شما دوست دارید لحظات خوشی را که در کنار خانواده و یا دوستانتان به سر می برید، با گرفتن عکس یادگاری، به ثبت برسانید. اما با آمدن گوشی های تلفن همراه این موضوع تا حدودی کمرنگ شده است. با این وجود هنوز موارد بسیاری اتفاق می افتد که لازم است به آتلیه ها مراجعه کرده و از لحظات به یاد ماندنی زندگی تان عکس بگیرید، مانند زمانی که ازدواج می کنید که در این مواقع داشتن عکس های حرفه ای و با کیفیت برای شما اهمیت زیادی پیدا می کند. در این میان با طراحی سایت آتلیه می توانید به کسب و کار خود رونق دهید.
در ادامه نکات مهمی در مورد مزایا، اهداف و امکانات یک سایت آتلیه نکاتی را بیان خواهیم کرد و در مورد عواملی که بر قیمت تمام شده آن تأثیر می گذارند صحبت خواهیم کرد.

طراحی سایت آتلیه و عکاسی


همانطور که یک دوربین عکاسی خوب و همچنین فضای مناسب برای عکاسی برای یک آتلیه عکاسی حیاتی است، داشتن یک سایت نیز می تواند لازم و ضروری باشد. شاید شما به این مطلب توجهی نداشته باشید اما مشتریان شما بسیار اهمیت می دهند و اگر نتوانید خود را با تکنولوژی و روش های نوین بازاریابی وفق دهید، به مرور زمان مشتریان قدیمی خود را از دست داده و به کسب و کار خود لطمه خواهید زد. در این میان شما برای بهتر دیده شدن آتلیه و هنر عکاسی خود، نیازمند فضای مجازی و اینترنت هستید. طراحی سایت آتلیه این امکان را به شما می دهد که بتوانید کسب و کار خود را به همه معرفی کرده و در جهت رونق هرچه بیشتر آن قدم بردارید. 

نیاز عکاسان به طراحی سایت آتلیه عکاسی

وقتی به عنوان یک عکاس بخواهید کار و هنر عکاسی خود را به همه علاقه مندان معرفی کنید، نیاز به یک تبلیغات گسترده دارید و این تبلیغات تنها با استفاده از طراحی سایت آتلیه عکاسی امکان پذیر است. نیاز عکاسان به سایت آتلیه عکاسی را به موارد زیر خلاصه می کنیم:
ایجاد فضایی برای ارائه هنر عکاسی خود.
جذب مشتری بیشتر برای کسب و کار خود.
نیاز به استفاده از تصاویر زیاد از کارهای انجام شده.
نیاز به ویرایش کارهای دیگران که در سایت شما می تواند انجام شود. 
گسترش دادن توانایی و هنر خویش به سراسر جهان از طریق معرفی آن در سایت.

هدف از طراحی سایت آتلیه

طراحی یک سایت آتلیه می تواند مزایای زیادی داشته باشد و هر کسی را که بخواهد در این زمینه قدمی بردارد به رشد بالایی برساند. می توان گفت هدف از طراحی یک سایت آتلیه عکاسی در واقع جذب مشتری بیشتر و کسب درآمد بالا است اما اهداف دیگری نیز با طراحی وب سایت آتلیه عکاسی حاصل می شود. به عنوان نمونه باعث ایجاد برقراری ارتباط دوسویه بین مشتری و شما می شود، حس اعتماد بیشتر برای مشتریان به وجود می آورد، اعتبار و ارزش کار و حرفه شما را افزایش می دهد و ... .

فواید طراحی سایت آتلیه

از فواید طراحی سایت آتلیه می توان به مواردی چون ارائه نمونه کار به مشتریان، ایجاد فضای آموزشی برای کاربران و علاقه مندان، ایجاد نوبت دهی آنلاین برای مشتریان، ایجاد فضایی برای انتخاب مشتری از بین چندین عکاس، نداشتن محدودیت زمانی برای عکاسان و همچنین دادن سفارش از طرف مشتریان در هر زمان و مکانی می توان اشاره کرد. 

امکانات طراحی سایت آتلیه عکاسی

در طراحی یک سایت آتلیه عکاسی باید توجه داشت که سایت طراحی شده از امکانات کافی برخوردار باشد. از جمله امکاناتی که می توان برای یک سایت آتلیه برشمرد، عبارتند از:
قرار دادن فضایی برای ارائه نمونه کارها
داشتن بخش گالری تصاویر برای ارائه نمونه کارهای دیگران در سایت
داشتن قابلیت ثبت سفارش به صورت آنلاین و غیرحضوری
فراهم کردن فضایی برای معرفی تمام کسانی که در آتلیه فعالیت می کنند
داشتن بخش اطلاع رسانی و خبرنامه برای مشتریان
قرار دادن قیمت برای انواع خدماتی که در آتلیه انجام می شود

قیمت طراحی سایت آتلیه

برای هر وب سایتی قیمت تمام شده ای در نظر گرفته می شود. قیمت سایت آتلیه عکاسی به عواملی چون میزان تسلط کادر آتلیه در انجام کار، میزان هاست و فضایی که برای سایت در نظر گرفته می شود، امکاناتی که در آن قرار داده می شود، سرعت سایت و میزان امنیتی که برای یک سایت وجود دارد، بستگی دارد. دقت داشته باشید که طراحی یک سایت خوب و جذاب طوریکه بتواند باعث رونق بخشیدن به یک کسب و کار شود، هزینه بالایی خواهد داشت و مطمئناً این هزینه بسیار زودتر از آن چیزی که فکر می کنید به شما بر می گردد.
در این مقاله در مورد مزایای داشتن یک وب سایت برای آتلیه عکاسی صحبت کردیم. اشاره نمودیم که امروزه نداشتن سایت به منزله از دست دادن مشتری و از بین رفتن کسب و کار خواهد بود. سایت آتلیه عکاسی مزایای زیادی برای عکاسان دارد که باعث شده است بسیاری از آنها به سمت طراحی سایت آتلیه عکاسی روی بیاورند. مانند دیگر سایت ها، یک سایت آتلیه نیز باید از حداقل امکانات لازم برخوردار باشد تا بتواند باعث جذب مشتری شود.