طراحی سایت هنری

امروزه استفاده از اینترنت و شبکه های اجتماعی در بین مردم بسیار زیاد شده است و اکثر مردم برای یافتن آنچه به دنبال آن می گردند ابتدا به اینترنت رجوع می کنند. اگر نتوانید خود را با فضای مجازی وفق دهید مطمئناً در کسب و کار خود شکست خواهید خورد. استفاده از سایت برای یک کسب و کار از ضروریات است و بدون داشتن وب سایت هرگز نخواهید توانست به رشد مناسبی نایل شوید. در مورد هنر نیز این مورد صادق است و طراحی سایت هنری از ملزومات این رشته است. قبل از هر کاری باید بدانید برای چه منظوری به دنبال طراحی سایت هستید. گاهی فقط به نمایش گذاشتن آثار هنری مد نظر شما است. ممکن است هدف از طراحی سایت، کسب درآمد و جذب مشتری برای هنرتان باشد. همچنین شاید بخواهید صرفاً در مورد انواع هنر و اثرات آن در جامعه اطلاعاتی را در اختیار مخاطبان خود قرار دهید.
با هر انگیزه ای که بخواهید یک سایت هنری را طراحی کنید، لازم است برای سایت خود امکانات متعددی را در نظر بگیرید. در این مقاله قصد داریم در مورد طراحی و ویژگی های سایت هنری مطالبی را ارائه دهیم. 

نمونه سایت هنری


در اینترنت نمونه های متعددی از سایت های هنری وجود دارد که هر کدام می توانند برای انتخاب شما مورد مناسبی باشند. اما توجه به برخی نکات در مورد سایت هنری حائز اهمیت است و می تواند انتخاب شما را تحت تأثیر خود قرار دهد. با توجه به امکاناتی که از یک سایت هنری می خواهید و همچنین قالب و گرافیکی که برای آن مد نظر دارید باید در مورد انتخاب سایت خود تصمیم بگیرید. یک سایت هنری باید طوری باشد که اگر کسی وارد سایت شما شد، بتواند به راحتی با آن ارتباط هنری برقرار کند و تا مدت ها از سایت شما بازدید کند و از مطالب و محتوای مفید آن لذت ببرد. 

ساخت سایت هنری


در مورد ساخت یک سایت هنری همیشه به مخاطبان خود توجه داشته باشید. مخاطبان شما کسانی هستند که یا به دنبال آثار هنری هستند و یا می خواهند آموزش ببینند و آثار هنری خود را خلق کنند. در هر صورت ساخت یک سایت هنری می تواند برای این افراد مفید واقع شود چرا که بدون نیاز به هزینه و صرف زمان می توانند از آثار شما در گالری تصاویر سایت دیدن کرده و یا آموزش های مقدماتی لازم را با مطالعه محتوای آموزشی سایت، فرا بگیرند. بنابراین طراحی سایت هنری با سئو بهبود یافته برای موتور جست و جوی گوگل که در صفحات اول آن دیده شود، می تواند تأثیر بالایی در این امر داشته باشد. 

طراحی سایت آثار هنری


در طراحی وب سایت هنری باید آثار و کارهای هنری متفاوتی را که ممکن است از هنرمندان مختلف باشد، در سایت خود قرار داد تا همه مخاطبان و علاقه مندان به هنر بتوانند از این آثار بازدید کنند و این باعث می شود آمار بازدید از سایت شما افزایش یافته و در سئو آن تأثیر زیادی داشته باشد. همچنین با قرار دادن آثار هنری در سایت جذابیت سایت خود را افزایش داده و مشتریان بیشتری را جذب خواهید کرد که ممکن است این مشتریان به کارهای شما نیز علاقه مند شوند.  

طراحی سایت گالری هنری

یک گالری هنری در حالت کلی هزینه زیادی برای هنرمندانی که بخواهند آثار خود را به فروش برسانند، دارد. از جمله این هزینه ها می توان به هزینه مکان، فراهم کردن قاب برای هر یک از آثار و هزینه نگهداری آثار دیگران، اشاره کرد. اما طراحی سایت هنری و ایجاد گالری هنری در آن، تمام این هزینه ها را کاهش می دهد و به راحتی می توان در فضای مجازی هر تعداد آثار هنری را با هر کیفیتی و در هر ساعت شبانه روز در معرض دید علاقه مندان قرار داد و در نهایت آنها را به فروش رساند. 

نکات مهم در مورد طراحی سایت هنری


در طراحی سایت هنری باید به نکات مختلفی توجه داشت. از جمله این نکات می توان به گرافیک زیبا و متناسب با محتوای سایت اشاره کرد. هرچه گرافیک سایت جذاب تر باشد، در جلب توجه مخاطبان موفق تر خواهد بود. از طرفی باید در رتبه های اول موتور جست و جوی گوگل قرار بگیرد تا افراد بیشتری از سایت دیدن کرده و از آثار و محتوای مختلف آن بهره مند شوند. همچنین باید به قیمت سایت نیز توجه داشت. پرداخت هزینه بالا برای یک سایت ممکن است باعث دلسردی شما گردد و شما را از تصمیم تان منصرف کند

امکانات طراحی سایت هنری

همانطور که می دانید همه سایت ها باید از امکانات مختلفی برخوردار باشند. در مورد سایت هنری نیز چنین است و از جمله امکاناتی که برای طراحی سایت هنری باید در نظر گرفت عبارتند از:
دارای صفحه معرفی باشد.
صفحه درباره ما در آن وجود داشته باشد.
اخبار و مقالات مربوطه در آن ارائه شود.
دارای بخش فروشگاهی باشد تا محصولات مرتبط را بتوان به فروش رساند.
دارای بخشی باشد برای اطلاع رسانی برگزاری نمایشگاه ها و ... .
دارای لینک شبکه های اجتماعی باشد.
گالری تصاویر و یا ویدئوهای آموزشی داشته باشد.
در پایان باید اشاره کنیم که طراحی وب سایت هنری می تواند تأثیر بسزایی در ارائه فعالیت های هنری و گسترش هنر در جامعه داشته باشد. البته داشتن یک سایت برای هر کسب و کاری لازم است و این در مورد هنر نیز وجود دارد. یک سایت هنری علاوه بر ایجاد فضایی برای بازدید از آثار هنرمندان و ارائه اطلاعاتی در مورد بخش های مختلف هنری، می تواند باعث ایجاد درآمدزایی برای دارندگان سایت نیز گردد. در این مقاله به طور خلاصه به بررسی این موضوع پرداختیم.