طراحی سایت مدرسه

در دنیای امروز که شاهد پیشرفت های زیاد تکنولوژی هستیم، داشتن یک وب سایت می تواند شما را با این پیشرفت ها هم گام کند. چنانچه مدیر یک مدرسه هستید باید خاطرنشان کنیم که استفاده از یک سایت برای مدسه شما امری لازم است و بدون آن نمی توانید دانش آموزان زیادی را جذب مدرسه خود کنید. بنابراین طراحی سایت مدرسه برای یک مدرسه می تواند بسیار حیاتی باشد و در امر جذب دانش آموز تأثیر بسازیی داشته باشد. در این مقاله قصد داریم در مورد لزوم استفاده از سایت برای یک مدرسه و مزایای آن مطالبی را بیان کنیم. 

قیمت طراحی سایت مدرسه


قیمت طراحی سایت مدرسه به عواملی مانند امکاناتی که آن سایت دارد، نوع برنامه نویسی که برای آن انجام شده است، میزان سرعت و امنیت آن و ... بستگی دارد. هرچه امکانات بیشتری را برای سایت خود در نظر بگیرید به همان اندازه باید هزینه بیشتری برای آن پرداخت کنید. همچنین داشتن امنیت برای سایت مدرسه از ضروریات یک مدرسه است و هر اندازه که امنیت بالاتری داشته باشد هزینه بیشتری نیز برای طراحی آن باید درنظر گرفت. 

طراحی سایت مدرسه هوشمند


امروزه یکی از دغدغه های آموزش و پرورش کشور ایجاد بستری مناسب برای رشد فکری دانش آموزان است و برای این منظور هزینه های زیادی در زمینه ایجاد مدارس هوشمند در سطح کشور پرداخت کرده است. طراحی سایت مدارس هوشمند می تواند برای این منظور بسیار مناسب باشد. در این بین طراحی سایت برای مدارس در پایه های مختلف می تواند متفاوت باشد به عنوان مثال در مقطع ابتدایی امکاناتی که برای یک مدرسه هوشمند در نظر گرفته می شود به نسبت آنچه برای یک دبیرستان باید در نظر گرفت، کمی بیشتر است. 

طراحی سایت مدرسه ابتدایی


در مدارس ابتدایی باید به برخی از ویژگی های طراحی سایت مدرسه به صورت ویژه توجه کرد مانند امکان گزارش فعالیت های دانش آموزان به صورت روزانه برای والدین و یا ارائه برنامه درسی و تغذیه ای برای دانش آموزان و گزارش آن به صورت روزانه. همچنین ایجاد یک گالری تصاویر برای همه فعالیت هایی که در مدرسه انجام می شود. معرفی مدسه و کارمندان آن برای والدین در آن می تواند حس اعتماد بیشتری را برای والدین به همراه داشته باشد. از آنجایی که مدرسه ابتدایی شروع رسمی آموزش دانش آموزان محسوب می شود باید توجه ویژه ای به آن داشت.

 

طراحی سایت دبیرستان

برای طراحی سایت دبیرستان هم مانند مدرسه ابتدایی امکاناتی را در نظر می گیرند که برای ارتقا سطح آموزشی دانش آموزان بسیار مفید است. ایجاد آزمون آنلاین می تواند جذابیت بیشتری را برای دانش آموزان ایجاد کند. همچنین امکان ایجاد آزمایش و ارائه گزارش کار از طرف دانش آموزان به صورت آنلاین در سایت دبیرستان وجود خواهد داشت. 

طراحی سایت مدرسه با وردپرس

برای طراحی سایت مدرسه روش های مختلفی وجود دارد که از آن جمله می توان استفاده از قالب آماده از طریق برنامه وردپرس اشاره کرد. طراحی سایت مدرسه با وردپرس راحت ترین راه طراحی سایت است چرا که وردپرس این امکان را برای طراحان فراهم کرده است تا با روش های ساده از همه امکانات موجود استفاده کنند و هر لحظه هم به روز شده و امکانات جدیدتری در آن قرار داده می شود. استفاده از وردپرس برای طراحی سایت معایب و فوایدی دارد که از جمله معایب آن می توان به منبع باز بودن آن اشاره کرد که باعث می شود امنیت آن کاهش یافته و همچنین برای استفاده از آن افزونه های بسیاری را باید به آن اضافه کرد و این امر نیز در سازگاری افزونه ها با یکدیگر مشکل ایجاد می کند. اما از جمله فواید آن می توان به سادگی در طراحی سایت با آن، هزینه پایین و سرعت بالا در انجام کار می توان اشاره کرد. برای طراحی سایت مدرسه نیز به دلیل راحتی بیشتر، به سمت استفاده از وردپرس می روند.

تفاوت سایت مدرسه با سایر سایت ها

در مورد تفاوت سایت مدرسه با سایر سایت ها باید عنوان کرد که در سایت مدرسه مخاطب شما قشر خاصی هستند در حالیکه در دیگر سایت ها شما با اکثر مردم و با هر قشری سر و کار دارید. همچنین در سایت مدرسه استفاده از محتواهای مرتبط بسیار اهمیت دارد چرا که باید بر اساس درک دانش آموزان، محتوای مناسب آنان بارگذاری شود در حالیکه در دیگر سایت ها اینگونه نیست. بنابراین در طراحی سایت مدرسه باید به چنین مواردی و شاید دیگر موارد مشابه توجه داشت تا بتوانید مخاطبان خود را حفظ کنید. 


مزیت های طراحی سایت مدرسه


در طراحی هر سایتی مزیت هایی وجود دارد و این در مورد سایت مدرسه نیز صدق می کند. با داشتن یک سایت برای مدارس می توان به صورت آنلاین با مخاطبان خود در ارتباط بود. همچنین ایجاد فضایی برای انجام پرسش و پاسخ در زمینه های مختلف می تواند از دیگر مزیت های طراحی سایت مدرسه باشد. از طرف دیگر با داشتن یک سایت، می توان عملکرد دانش آموزان را به صورت روزانه به اطلاع خانواده ها رساند و آنها را در جریان فعالیت های فرزندانشان قرار داد. همچنین کاهش هزینه های جاری برای صاحبان مدارس و امکان شناساندن مدرسه در بین میلیون ها مخاطب شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، نیز از دیگر مزایای یک سایت برای مدرسه است. 
در این مقاله توانستیم مطالب خلاصه ای در مورد طراحی سایت مدرسه و فواید آن ارائه دهیم. همچنین در مورد قیمت طراحی یک سایت برای مدرسه صحبت کردیم و اشاره کردیم که طراحی یک سایت برای مدرسه از اهمیت بالایی برخوردار است. در پایان در مورد استفاده از برنامه وردپرس برای طراحی سایت مدرسه اشاره کردیم و فواید و معایب آنرا ذکر نمودیم.