طراحی سایت آموزشی

آموزش یکی از موضوعاتی است که تغییرات زیادی به خود دیده است و امروزه به خاطر دوران کرونا  آموزش از راه دور فراگیر شده است. این اتفاق یک فرصت ایده آل برای موسسات آموزشی ایجاد شده است تا با طراحی سایت آموزش آنلاین خدمات آموزشی را به طیف وسیعی از افراد جامعه ارائه دهد. شیوه‌ های آموزشی از گذشته تا امروز در حال تغییرات است و قرن ۲۱ که تکنولوژی در تمام بخش‌ های زندگی ما نفوذ کرده، روش‌ های نوین بیشتری در حوزه آموزش به وجود آمده. در حقیقت دیگر مثل زمان‌ های گذشته لازم نیست در کلاس به صورت فیزیکی حضور داشته باشیم تا استاد دروس را به ما آموزش دهد. امروزه با توجه به پیشرفت اینترنت، روش‌ های از راه دور در بستر آنلاین، این امکان را برای همه فراهم می‌ کند تا از راه دور به تحصیل بپردازند. یکی از این روش‌ ها که به شما کمک می‌ کند دوره‌ های آموزشی خود را آنلاین و به صورت مجازی برگزار کنید، طراحی سایت آموزشی است. 

اهمیت طراحی سایت آموزشی


به لطف این سایت ها، می توان کتاب دانلود نمود، محتوای آموزنده تماشا کرد و دانش خود را به روز نگه داشت. حتی بیشتر از این هم می توان پیشرفت و دوره دانشگاهی را به صورت آنلاین تکمیل کرده و مدرک پایان تحصیل را به طور کامل از طریق اینترنت، بدون نیاز به رفتن به جایی، دریافت کرد. با به کارگیری این تکنولوژی در راستای آموزش، اصل یادگیری در هر کجا و هر زمان محقق می شود. همچنین از این طریق، بستری جهت درک بیشتر موضوع آموزش از طریق تکنیک های یادگیری تعاملی مانند فیلم ها، فایل های صوتی و ... به وجود می آید. با توجه به نکاتی که اشاره شد، اهمیت طراحی سایت آموزشی، بسیار زیاد است، زیرا تأثیری که می خواهیم به دست آوریم باید به گونه ای باشد که نه تنها افراد مختلف را جذب کند بلکه برای آن ها مفید باشد.

هدف از طراحی سایت آموزشی


همانطور که از نام سایت آموزشی مشخص است برای دادن آموزش به افراد طراحی و ساخته می شود. این آموزش بسته به هدفی که شما دارید می تواند از آموزش موارد کوتاه و تخصصی گرفته تا یک آموزشگاه حرفه ای آنلاین باشد. بنابراین می توان هدف از طراحی سایت آموزشی را به طور خلاصه آموزش به شیوه آسان تر و راحت تر دانست. 

امکانات طراحی سایت آموزشی آنلاین

از جمله امکانات طراحی سایت آموزشی آنلاین عبارتند از:
درباره ما، 
دوره های آموزشی،
معرفی اساتید سایت آموزشی،
بخش ثبت نام و ورود به سایت آموزشی
تقویم آموزشی
پنل دانشجویان و اساتید
فایل‌های آموزشی
پنل آزمون آنلاین
اخبار
مشاوره آنلاین
تماس با ما
تور مجازی
بخش نظرات

طراحی سایت آموزشی برای چه کسانی مناسب است


حال بیایید ببینیم طراحی سایت آموزشی برای چه کسانی مناسب است. سایت آموزشی مخاطبان و کاربران بسیار زیادی دارد، اما بیشتر افرادی که در زمینه آموزش و تحصیل به فعالیت می پردازند، به سراغ این گونه از سایت ها می روند. این افراد شامل موسسات و آموزشگاه های دولتی و غیر دولتی، آموزشگاه زبان و کنکور، مهد کودک ها و ... می باشند. علاوه بر این سازمان های گفته شده بسیاری از افرادی که در زمینه خاصی به فعالیت پرداخته و بسیار حرفه ای می باشند، برای تدریس و آموزش به دیگران می توانند در سایت های آموزشی ثبت نام کنند. افرادی که به هنر علاقه بسیاری دارند و کارهای هنری زیادی مانند، طراحی و نقاشی و ... انجام می دهند، برای گسترش شغلی خود طراحی سایت آموزشی بسیار سودمند خواهد بود.

انواع طراحی سایت آموزش آنلاین


بسیاری از افراد در مورد انواع طراحی سایت آموزش آنلاین و موارد دیگر سوال می پرسند. بهتر است بدانید روند طراحی سایت آموزش آنلاین یکسان است. چیزی که باعث تفاوت این سایت ها می شود خدماتی است که آنها ارائه می دهند. همانطور که می دانید هر کسب و کاری با توجه به ماهیت کاری خود خدمات متفاوتی را برای مشتریانش در نظر می گیرد و بی شک این خدمات را در روند طراحی سایتش اعمال می نماید. اما با توجه وجود انواع چنین سایت هایی باید در امر سفارش آن نیز دقت داشت تا مطابق با آن نیازی که داریم بتوانیم سایت مورد نظر خود را در اختیار داشته باشیم.

قیمت طراحی سایت آموزشی

یکی از سوالات پرتکراری که کارفرمایان در جلسه مشاوره می پرسند در مورد قیمت طراحی سایت آموزشی و موارد دیگر است. بهتر است بدانید فاکتورهای مختلفی بر قیمت طراحی سایت اثر می گذارند. آیا شما می خواهید سایت اختصاصی داشته باشید یا سایت معمولی؟ بی شک، قیمت طراحی سایت اختصاصی از سایت های معمولی بیشتر است. اما هزینه ای که برای سایت های اختصاصی می پردازید، سرمایه گذاری بر آینده کاری شما است.
راه اندازی طراحی سایت آموزشی
راه اندازی طراحی سایت آموزشی به این صورت است:
انتخاب و خرید دامنه یا دامین
انتخاب فضای میزبانی
انتخاب سیستم مدیریت محتوا یا CMS
انتخاب قالب سایت
انتخاب سیستم مدیریت یادگیری یا LMS
انتخاب نرم افزار کلاس مجازی

طراحی سایت موسسات آموزشی


در اینجا قصد داریم در مورد طراحی سایت موسسات آموزشی صحبت کنیم. تمام موسسات اعم از آموزشگاه های زبان، هنری، فنی و حرفه ای و موسسات علمی کلاس های خود را از طریق وب سایت آموزشگاهی به صورت آنلاین برگزار می‌کنند. اما همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم استفاده از خدمات وب سایت تنها محدود به دوره شیوع کرونا نمی ‌باشد. به نظر شما در گذشته چه عاملی باعث می‌ شد که بسیاری از آموزشگاه های علمی به فکر طراحی سایت موسسه آموزشی باشند و از آن استفاده کنند؟ چه چیزی موجب شده تا رقابت بر سر داشتن یک وب سایت تخصصی و حرفه ای تا این اندازه بین موسسات علمی و آموزشی زیاد شود؟ 
ساده ترین پاسخ به این سوالات این است که در عصر حاضر وب سایت های آموزشی با امکانات فراوانی که دارند فرایند آموزش را برای کاربران خود در هر جای کشور به شیوه ای مقرون به صرفه قابل دسترسی کرده اند. این کار حتی میزان هزینه ها را برای آموزشگاه ها کاهش داده است، برای مثال دیگر نیازی نیست به دنبال مکانی برای برگزاری کلاس های حضوری خود باشند. همچنین ساخت وب سایت برای آموزشگاه ها، مدارس و موسسات می‌تواند سریع ترین روش جهت معرفی، ارائه خدمات و دیده شدن باشد و اگر این سایت به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی و با توجه به استانداردهای کدنویسی طراحی شود تاثیر بسیاری زیادی در رتبه گرفتن از گوگل خواهد داشت و به این ترتیب بیشتر در معرض دید قرار می‌گیرند.
از طرفی طراحی سایت موسسه آموزشی در بستر اینترنت می ‌تواند با معرفی کامل اساتید آموزشگاه، سطح تحصیلات و میزان سابقه تحصیل و تخصص آنها به دانش آموزان کمک کند تا در مورد اساتید مورد نظر خود بهتر تصمیم بگیرند. علاوه بر برگزاری کلاس های آنلاین، قرار دادن جزوات، مقالات و کتاب های آموزشی اساتید در سایت نیز، می ‌تواند به افزایش درآمد آموزشگاه ها و موسسات کمک کند.
در این مقاله تلاش کردیم در مورد طراحی سایت تاسیساتی به بیان مطالبی بپردازیم. اشاره کردیم که برای طراحی یک وب سایت باید به چه نکاتی توجه داشته باشید. اهمیت طراحی سایت تاسیساتی را بیان کردیم و در مورد هزینه طراحی آن نیز مطالبی را ارائه دادیم. همچنین در مورد مراحل ساخت آن نیز صحبت کرده و به برخی از امکاناتی که باید در یک سایت تاسیساتی به آنها توجه شود اشاره نمودیم.